Hledáte způsoby, jak dostat vaši značku do povědomí lidí, případně získat více konverzí? Za pozornost rozhodně stojí reklama na YouTube. Ta přináší široké možnosti, a pokud je nastavena správně, můžete od ní očekávat pozoruhodné výsledky.
Popularita YouTube neustále narůstá. Na Slovensku jej každý měsíc navštíví více než 2,9 milionu uživatelů, ve světě dokonce měsíční návštěvnost překračuje hranici 2 miliard lidí. Tato čísla jsou jasným znakem, jakou sílu má tato platforma patřící americkému gigantovi Google.
Pro koho je tato forma reklamy vhodná, jaké formáty existují a jak na úspěšnou kampaň?
Pro koho je vhodná reklama na YouTube
Nezáleží na tom, zda chcete udělat promo své osobě nebo firmě. Zda prodáváte produkty nebo služby. Na YouTube si nepochybně přijdete na své. V dnešní době je video obsah mimořádně důležitý. Lidem se prostě nechce číst obsáhlé texty a zdlouhavě hledat informace, které je zajímají. Navíc psaný obsah často nedokáže vyjádřit požadovanou emoci.
Naopak, ve video propagaci můžete vytvořit příběh, který vtáhne diváka do děje. Můžete si hrát s různými emocemi či originálními prvky. Audiovizuální formou jednoduše můžete prezentovat klíčové výhody či vlastnosti a potenciální zákazník jasně vidí, co se mu snažíte nabídnout. Díky tomu umí být videoreklama mimořádně efektivní.
Nezapomínejte: YouTube už dávno není platformou, která by sloužila výhradně k zábavě. Podle statistik Google více než 90 % všech návštěvníků vyhledává naučný obsah. Zjistěte proto, jak vám můžeme pomoci se sociálními sítěmi.

Jak inzerovat na YouTube? Toto je první krok
Jelikož síť YouTube patří pod Google, pokud na ní chcete inzerovat, musíte si vytvořit účet v Google Ads. Ten vám umožní spravovat všechny typy kampaní, a to nejen na YouTube, ale například také ve vyhledávací síti Google. Založení Google Ads účtu je poměrně jednoduchá záležitost. Stačí vyplnit několik osobních, respektive firemních údajů, přidat platební metodu a v krátké době můžete začít vytvářet svou první reklamu.
Když máte založen Google Ads účet, je třeba propojit jej s vaším YouTube kanálem. Na něj nahrajete všechna videa, která budete používat ve vašich reklamních kampaních.
TIP: Pokud plánujete pomocí YouTube reklamy promovat produkty nebo služby na vaší webové stránce, doporučujeme vám nastavit si Google Analytics spolu s Google Tag Managerem. V něm máte možnost si nastavit konverzní akce. Následně jej také snadno propojíte s Google Ads a můžete snadněji optimalizovat své kampaně na základě podrobných analytických údajů.
Videoreklama na YouTube a její formáty
YouTube nabízí výběr více formátů videoreklamy. Každý z nich má svá specifika, která je dobré znát. Na základě nich si můžete zvolit, který bude pro vás nejvhodnější.
In-stream přeskočitelná reklama
Tento typ YouTube reklamy patří mezi nejoblíbenější. Vaše video se bude zobrazovat v jiných videích na YouTube na základě nastaveného cílení. Diváci mohou reklamu přeskočit po 5 vteřinách.
Výhodou tohoto formátu je velký dosah, vhodný je tak pro každého, kdo chce budovat povědomí o své značce. Cena za zhlédnutí je nízká, obvykle na úrovni 0,01 CZK. Za reklamu zaplatíte teprve tehdy, když si divák prohlédne více než 30 sekund videa nebo s ním interaguje.

In-stream TrueView for Action
Výhodou tohoto formátu videoreklamy je skutečnost, že nabízí více výzev k akci. Motivuje tak diváka, aby klikl na reklamu a byl přesměrován na váš firemní web či eshop. Výzvy k akci mohou mít podobu tlačítek, nadpisů či speciálních závěrečných obrazovek.
Samostatnou kategorií jsou reklamy in-stream TrueView for Shopping, které se propojují s Google Merchant Center. Následně se ve videoreklamě mohou zobrazovat karty vašich produktů, čímž zvýšíte míru konverzí.
Praktický TIP: Chcete-li spustit TrueView for Action reklamy na YouTube, při vytváření kampaně zvolte cíl „Návštěvnost webu“ nebo „Potenciální zákazníci.“
In-stream nepřeskočitelná reklama
Jak již napovídá její název, tato YouTube reklama se nedá přeskočit. Zobrazuje se na začátku videa, během něj nebo po jeho skončení. Délka jedné reklamy může být nejvýše 15 vteřin, avšak na některých trzích je tento čas již prodloužen na 20 vteřin.
Tento druh reklamy je vhodný při budování povědomí o značce, pokud máte pro diváky jasné poselství a chcete, aby video viděli do konce, bez možnosti přeskočení. Platí se za každých 1000 zhlédnutí.
Mikrospot
Tento typ reklamy se někdy označuje také jako Bumper. V podstatě jde o nepřeskočitelnou in-stream videoreklamu, nicméně její délka je omezena na 6 sekund. Vhodná je pro budování povědomí o značce a připomenutí se potenciálním nebo stávajícím zákazníkům – retargeting. Výhodou je poměrně nízká cena za 1000 zobrazení, a to na úrovni kolem 1 – 1,5 CZK.
Video sekvence
Svou video reklamu můžete rozdělit do více sekvencí, které se budou divákům ukazovat postupně. Do sekvence tak můžete přidat mikrospoty, přeskočitelné i nepřeskočitelné in-stream reklamy. Tento formát je vhodný pro inzerenty s větším rozpočtem a propracovanou strategií zobrazování jednotlivých spotů.

Discovery
Discovery videoreklama se od předchozích typů liší tím, že se nezobrazuje přímo v přehrávaných videích na YouTube. V podstatě se jedná o jakýsi banner, který se skládá z miniatury vašeho videa a doprovodného textu. Umístěn je například v seznamu doporučených videí.
Formát Discovery je v podstatě PPC reklama – zaplatíte, když na ni uživatel klikne. Cena za zhlédnutí je však poměrně nízká, obvykle kolem 0,01 – 0,03 CZK. Discovery kampaně jsou vhodné k oslovení potenciálních zákazníků ve fázi rozhodování.
Out-stream reklama
Out-stream videoreklamy se zobrazují v aplikacích a partnerských webech Googlu, ne přímo na YouTube. Fungují pouze pro mobilní zařízení, přičemž se automaticky spouštějí bez zvuku. Když divák klikne na video, zvuk se zapne. Tento druh reklam je výhodný v případě, že chcete rozšířit dosah kampaní a zaujmout co nejširší spektrum potenciálních zákazníků napříč více kanály. Platí se za 1000 zobrazení.
Masthead
S tímto formátem se často nesetkáte. Chcete-li jej využít, musíte kontaktovat přímo obchodního zástupce Googlu. Vaše videoreklama se zobrazí přímo na domovské stránce YouTube, díky čemuž je možné zasáhnout obrovské množství diváků. Nicméně, počítat je třeba s vysokou cenou, a to i několik tisíc eur na den.

Jak vytvořit úspěšnou reklamu na YouTube?
Samotné vytvoření YouTube reklamy je přímočaré. Stačí si otevřít Google Ads, najít položku kampaně a zvolit možnost „Nová kampaň.“ Následně si zvolíte cíl kampaně, formát a zadáte data, která bude od vás Google požadovat. Celý proces je intuitivní a spuštění nové reklamy vám nezabere mnoho času.
Kreativita je základ úspěchu
V dnešní době je YouTube doslova prosycen různými druhy reklam. Chcete-li uspět, musíte se odlišit. Vymyslete kreativní příběh, netradiční titulek a pohrajte si s barevností. Originalita se vám ve světě videoreklam vyplatí. Důležité je upoutat diváka během prvních 5 vteřin videa, a to zejména v případě přeskočitelných formátů.
Pozor na kvalitu zvuku
Dejte si záležet nejen na kvalitě obrazu, ale také zvuku. Zainvestujte do kvalitního mikrofonu a dobrým řešením je dabing od profesionála. Úspěšná reklama na YouTube je založena na detailech, tak je nepodceňujte.
Nevíte, jak na to?
Se vším vám velmi rádi poradíme, a to od nápadu na kreativní kampaň, až po koncová nastavení a spuštění reklamy.