Co je to online marketing a co obnáší?

Online MarketingCo je to online marketing a co obnáší?

 

 

Kdybychom to měli říci zjednodušeně, pod online marketingem rozumějte veškeré činnosti na internetu, které vedou k prodejům produktů a služeb. Dnes je již téměř polovina světové populace na internetu a každým dnem se objevují nové technické nástroje, online marketing je pro každého podnikatele víceméně nutností.

 

Určitě nám dá každý za pravdu, když řekneme, že prodejce musí být tam, kde jsou jeho klienti. A právě díky dnešní digitální době je mnohem snazší najít si své potenciální zákazníky a zaměřit se na ně. Pojďme se tedy zaměřit na online marketing, jeho výhody a na to, co vlastně obnáší.

Co je online marketing

V první řadě je důležité pochopit, co online marketing vlastně je. Když mluvíme o marketingu na internetu, jde vlastně o zviditelnění se prostřednictvím několika online prostředků.

 

Marketing jako takový je o spojení se svým publikem na správném místě a ve správném čase. Dnes je tímto místem internet, přičemž lidé na něm tráví hodiny denně, a to v různých časech. Za online marketing tedy můžeme považovat jakoukoliv propagaci produktu, služby, obchodu, místa či osoby na internetu.

Co je online marketing

Jaké výhody přináší

Online marketing s sebou přináší řadu výhod. Jaké to jsou?

 

  • Efektivita – své zákazníky dokážete oslovit několika způsoby a v různých fázích nákupu, díky čemuž máte větší šanci na úspěšný obchod.
  • Měřitelnost úspěchu – oproti klasickému marketingu poskytuje online marketing mnohem více dat, díky čemuž je mnohem snazší analyzovat důvody případného neúspěchu a následně je napravit.
  • Individuální přístup – díky sociálním sítím či email marketingu dokážete být svým zákazníkům blíže než kdykoliv předtím.
  • Nové příležitosti – na neustále se vyvíjející trh se dokážete přizpůsobit v reálném čase a nabídku dokážete měnit podle aktuální poptávky.
  • Globální dosah – marketing už nemusíte dělat jen lokálně jako kdysi, díky internetu máte dosah na zákazníky po celém světě.
  • Nonstop dostupnost – marketing na internetu probíhá nepřetržitě, a to 24 hodin denně a 7 dní v týdnu.
  • Nižší náklady – pokud si vypočítáte výši nákladů a míru úspěchu, vyjde vás online marketing levněji než běžný marketing.

 

Má online marketing i nějaké nevýhody? Možná byste řekli, že ne, ale i marketing na internetu má svá úskalí. Jsou jimi například nižší důvěra lidí v informace, které jsou na internetu uvedeny. Rovněž je stále mnoho lidí, kteří neradi nakupují přes internet, protože této formě nákupu nedůvěřují.

 

V neposlední řadě patří mezi nevýhody i to, že starší generace nepoužívají internet v takové míře, než ty mladší. Takže cílení na ně se nemusí až tak oplatit.

Co vše patří pod online marketing

Co vše patří pod online marketing

Už jsme si řekli, co online marketing je. Nyní vás jistě zajímá, co všechno pod digitální marketing spadá, a tedy jakým způsobem se umíme spojit se svým publikem na internetu.

 

Existuje několik základních typů online marketingu. Které to jsou?

 

  • SEO optimalizace
  • Email marketing
  • Správa sociálních sítí
  • PPC reklama
  • Obsahový marketing

 

Základem na to, abyste mohli s online marketingem začít, je mít svou webovou stránku či eshop a na nich samozřejmě i blog, abyste na stránce měli pravidelnou návštěvnost. Pojďme si ale více říct o typech online marketingu a důvodech, proč se vyplatí do nich investovat.

SEO optimalizace

SEO optimalizace je jakýsi klíč k téměř neomezené návštěvnosti na vašem webu. Pokud máte správně nastavené SEO, lidé si vás dokážou velmi snadno vyhledat. Jde o takzvanou organickou návštěvnost.

 

Organické vyhledávání je pro online marketing velmi důležité. Většina podnikatelů nemá neomezené finanční kapacity na masivní reklamu, a proto je organická návštěvnost rozhodující pro dlouhodobý úspěch každé značky.

SEO optimalizace by tedy měla být základní taktikou v každé online marketingové strategii. Naštěstí se jako podnikatel nemusíte vzdělávat ve všech oblastech, protože jinak byste se nestíhali věnovat vašemu podnikání. I proto je vhodné najít si k provádění vhodné SEO taktiky odborníky v oblasti. Tyto investice se vám později opravdu vyplatí.

SEO optimalizace

Správa sociálních sítí

Dalším velmi zajímavým nástrojem v online marketingu je správa sociálních sítí. Prostřednictvím sociálních médií jako je Facebook, Instagram, Twitter či mnoho dalších dokážete šířit povědomí o značce a tvořit si tak své publikum.

 

V tomto případě ani tak nejde o to, zda máte miliony fanoušků, ale spíše o to, jaké máte fanoušky. Pokud je vaše publikum vámi zvolená cílová skupina, máte vyhráno.


TIP: Rozšířit své publikum o potenciální zákazníky chce čas. Pokud však budete sami sebou, svému publiku budete neustále přinášet přidanou hodnotu a zůstanete odhodlaní, z čehož můžete časem profitovat.

Správa sociálních sítí

Email marketing

Tvorba úzkých vztahů posouvá email marketing do popředí. Určitě jste si už všimli, že při návštěvě většiny webových stránek vás lákají na různé e-booky, slevy či webináře. Dostanete je přitom zcela zdarma, stačí jen zadat svou emailovou adresu.

 

Dodnes se potvrzuje, že email marketing je výborným generátorem zisku. Stačí vám vytvořit si slušnou databázi emailových adres, tvořit poutavé newslettery a míra prokliků na stránku či eshop se bude jen zvyšovat.


TIP: Pokud máte web či eshop, vyzkoušejte pomocí bezplatného článku, e-booku, webináře či slevy k sobě přitáhnout co nejvíce emailových kontaktů. Následně tak s nimi budete moci pracovat a posouvat jim další tipy a výhody, díky kterým si s nimi vytvoříte úzký vztah a posílíte jméno vaší značky.

Email marketing

PPC reklama

Většina lidí při hledání na internetu využívá vyhledávač Google. Na to, abyste se dostali na první místa ve vyhledávačích, můžete použít několik způsobů. Jedním z nich je právě PPC reklama.

 

Dostat se na vrchní pozice netrvá den a rovněž, pokud se tam dostanete, neznamená to, že jste vyhráli. PPC reklamou si ale můžete pomoci k tomu, abyste se zviditelnili. Výhodou je i to, že při PPC reklamě si velmi snadno zjistíte míru konverze a můžete tak měnit své reklamní kampaně, aby měly co největší úspěch.


TIP: K tomu, aby byla PPC reklama efektivní, potřebujete mít analýzu klíčových slov, na které chcete cílit. Díky správné reklamní kampani a relevantním klíčovým slovům přitáhne PPC reklama na váš web či eshop potenciální zákazníky, kteří hledají přesně to, co nabízíte.

PPC reklama

Content marketing

Obsah je jakousi alfou omegou online marketingové strategie. Tvorba poutavého a jedinečného contentu vyžaduje mimořádně mnoho práce a kreativity, ale bez kvalitního obsahu v online světě nevyniká.


Právě kvalitní obsah bývá velmi často sdílený a rovněž Google jej vnímá jako důvěryhodný, díky čemuž vás posouvá vpřed. Naopak při duplikátech či nekvalitním obsahu vás posadí do pozadí a bude mnohem těžší dostat se opět na první pozice. I proto je velmi důležité, jak si nastavíte svou obsahovou strategii.

Content marketing

Offline vs. online marketing

Možná se vám zdá, že je toho velmi mnoho, ale vše spolu souvisí. Na rozdíl od offline marketingového úsilí vám online marketing umožňuje vidět vaše výsledky, a to v reálném čase. Pokud dáte inzerát do novin, těžko zjistíte, kolik lidí mu věnovalo pozornost či kolik z nich u vás nakonec nakoupilo.


Digitální marketing je v tomto opravdu efektivní. Můžete vidět přesný počet lidí, kteří vaši reklamu, článek či video vidělo, kolik lidí se přes reklamu prokliklo na váš eshop či dokonce, odkud a kdy nakupovali.

 

Díky tomu si dokážete stanovit priority, nastavit marketingové strategie a ušetřit tak nemalé finanční prostředky a zároveň i váš čas. Při offline marketingu těžko zjistíte, jak lidé komunikují s vaší značkou. Digitální svět vás se svým publikem spojuje a generuje potenciální zákazníky.

Online marketing není jednodenní záležitost

Výše jsme zmínili několik tipů, které vám mohou pomoci při vytváření vašich online marketingových strategií. Nezapomínejte však, že všechno má svůj čas. Vytvořit úspěšnou firmu nelze za jeden den, ale správnými kroky se postupně dopracujete k vysněným výsledkům.


Zdroj foto: freepik, pixabay

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru

Získejte aktualizace a učte se od nejlepších

Mohlo by vás zajímat

Hlavní trendy v sociálních sítích
Sociální sítě

Hlavní trendy v sociálních sítích

Sociální sítě se hýbou neustále nějakým směrem, ale nikdo přesně neví, jak to bude vypadat za týden, natož za rok či dva. Dokážeme však zjistit,