Jak vytvořit úspěšnou reklamu na YouTube?

Jak vytvořit úspěšnou reklamu na YouTube?

Hledáte způsoby, jak dostat vaši značku do povědomí lidí, případně získat více konverzí? Za pozornost rozhodně stojí reklama na YouTube. Ta přináší široké možnosti a pokud je nastavena správně, umíte od ní očekávat pozoruhodné výsledky.

Popularita YouTube neustále narůstá. Ve světě dokonce měsíční návštěvnost překračuje hranici 2 miliard lidí. Tato čísla jsou jasným znakem, jakou sílu má tato platforma patřící americkému gigantovi Google.

Pro koho je vhodná reklama na YouTube?

V dnešní době je video obsah mimořádně důležitý. Lidem se prostě nechce číst obsáhlé texty a zdlouhavě hledat informace, které je zajímají. Navíc psaný obsah často nedokáže vyjádřit požadovanou emoci.

Naopak, ve video propagaci dokážete vytvořit příběh, který vtáhne diváka do děje. Můžete ho zaujmout různými emocemi a originálními prvky. Audiovizuální formou odprezentujete klíčové výhody nebo vlastnosti. Potenciální zákazník jasně vidí, co se mu snažíte nabídnout. Díky tomu umí být videoreklama mimořádně efektivní.

Nezapomínejte, že YouTube už dávno není platformou, která by sloužila výhradně k zábavě. Podle statistik Google více než 90 % všech návštěvníků vyhledává naučný obsah.

Jak inzerovat na YouTube

Jak inzerovat na YouTube?

Jelikož služba YouTube patří pod Google, pokud na ní chcete inzerovat, musíte si vytvořit reklamní účet Google Ads . Ten vám umožní spravovat všechny typy kampaní, včetně kampaní pro generování poptávky.

Když máte založen Google Ads účet, je třeba propojit jej s vaším YouTube kanálem. Na něj nahrajete všechna videa, která budete používat ve vašich reklamních kampaních.

TIP: Pokud plánujete pomocí YouTube reklamy promovat produkty nebo služby na vaší webové stránce, doporučujeme vám nastavit si Google Analytics spolu s Google Tag Managerem. V něm si umíte nastavit konverzní akce. Následně jej také propojíte s Google Ads a můžete optimalizovat své kampaně na základě podrobných analytických údajů.

NOVINKA: Kampaně na generování poptávky

Jedná se o nový typ kampaní, který představil Google. Kampaně na generování poptávky pomáhají zvyšovat poptávku a zlepšovat obchodní výsledky. Tato kampaň také nahrazuje dosud používanou discovery kampaň. Pomocí jedné kampaně lze vaše poselství zobrazovat na více platformách.

Pravděpodobnost, že uživatelé upřednostní zkoumání výrobků a značek na YouTube než na jiných platformách videí a sociálních médií je 2-násobně vyšší. Diváci navíc ohodnotili reklamy na YouTube o 16 % důvěryhodnější, spolehlivější a čestnější oproti reklamám na jiných platformách videí a sociálních médií.*

Další zajímavá fakta

  • Každý třetí spotřebitel tvrdí, že si ve feedech Googlu koupil něco, co původně neplánoval kupovat.
  • Až 63 % spotřebitelů objevuje ve feedech Googlu nové výrobky nebo značky az toho 91 % okamžitě provede v souvislosti s tím určité kroky.

* Zdroj: 1. Průzkum Consumer Continuous společnosti Ipsos pro Google, září 2022.

Vizuálně poutavá reklama

Video reklama se zobrazuje na více platformách. Kromě YouTube také ve službě YouTube Shorts , kanálu Objevit a Gmailu . Umělá inteligence kombinuje nejvhodnější kreativy, texty a výzvy k akci. To vše za účelem podnícení interakce a následné akce potencionálního zákazníka.

Rozšířené možnosti cílení

Video kampaně umožňují výborné možnosti zacílení a práce s publikem. Na základě dat lze nasměrovat reklamu na požadovaný segment nebo také podobné publikum. Například na lidi, kteří u vás v minulosti nakoupili, navštívili váš web nebo si prohlédli videa na vašem YouTube kanálu.

Pokročilé možnosti měření

Pomocí cílů a měření lze video kampaně optimalizovat pro získání návštěvnosti webu, konverzí nebo dokonce hodnoty konverze. Cílení je možné v rámci celé vaší prodejní cesty. Díky nejmodernější atribuci se na kampaně dívá jako na celek v rámci ekosystému Google.

Videoreklama na YouTube

Formáty video reklamy na YouTube

YouTube nabízí výběr více formátů videoreklamy. Každý z nich má svá specifika, která je dobré znát. Na základě nich si dokážete vybrat, který bude pro vás nejvhodnější.

In-stream přeskočitelná reklama

Tento typ YouTube reklamy patří mezi nejoblíbenější. Vaše video se bude zobrazovat v jiných videích na YouTube na základě nastaveného cílení. Diváci mohou reklamu přeskočit po 5 vteřinách.

Výhodou tohoto formátu je velký dosah, vhodný je tak pro každého, kdo chce budovat povědomí o své značce. Cena za shlédnutí je nízká, obyčejně několik centů. Za reklamu zaplatíte teprve tehdy, když si divák prohlédne více než 30 sekund videa nebo s ním interaguje.

In-stream TrueView for Action

Výhodou tohoto formátu videoreklamy je skutečnost, že nabízí více výzev k akci. Motivuje tak diváka, aby klikl na reklamu a byl přesměrován na váš firemní web či e-shop. Výzvy k akci mohou mít podobu tlačítek, nadpisů či speciálních závěrečných obrazovek.

Samostatnou kategorií jsou reklamy in-stream TrueView for Shopping, které se propojují s Google Merchant Center. Následně se ve videoreklamě mohou zobrazovat karty vašich produktů, čímž umíte zvýšit míru konverzí.

In-stream nepřeskočitelná reklama

Jak již napovídá její název, tato YouTube reklama se nedá přeskočit. Zobrazuje se na začátku videa, během něj nebo po jeho skončení. Délka jedné reklamy může být nejvýše 15 vteřin, avšak na některých trzích je tento čas již prodloužen na 20 vteřin.

Tento druh reklamy je vhodný při budování povědomí o značce, pokud máte pro diváky jasné poselství a chcete, aby video viděli do konce, bez možnosti přeskočení. Platí se za každých 1000 zhlédnutí.

Mikrospot

Mikrospot

Tento typ reklamy se někdy označuje také jako Bumper. V podstatě jde o nepřeskočitelnou in-stream videoreklamu, ale její délka je omezena na 6 vteřin. Vhodná je pro budování povědomí o značce a připomenutí se potenciálním nebo stávajícím zákazníkům – retargeting.

Videosekvence

Svou video reklamu můžete rozdělit do více sekvencí, které se budou divákům ukazovat postupně. Do sekvence umíte přidat mikrospoty, přeskočitelné i nepřeskočitelné in-stream reklamy. Tento formát je vhodný pro inzerenty s větším rozpočtem a propracovanou strategií zobrazování jednotlivých spotů.

Discovery

Discovery videoreklama se od předchozích typů liší tím, že se nezobrazuje přímo v přehrávaných videích na YouTube. V podstatě se jedná o jakýsi banner, který se skládá z obrázkové reklamy a doprovodného textu. Umístěn je například v seznamu doporučených videí.

Discovery reklamy budou inovovány na kampaně pro generování poptávky. Kampaně pak získají funkce a sofistikované možnosti. Stávající reklamy již můžete ručně inovovat a těšit se z nových možností nebo necháte reklamy automaticky inovovat od nového roku.

Out-stream reklama

Out-stream videoreklamy se zobrazují v aplikacích a partnerských webech Googlu, ne přímo na YouTube. Fungují pouze pro mobilní zařízení, přičemž se automaticky spouštějí bez zvuku. Když divák klikne na video, zvuk se zapne. Tento druh reklamy je výhodný v případě, že chcete rozšířit dosah kampaní a zaujmout co nejširší spektrum potenciálních zákazníků napříč více kanály. Platí se za 1000 zobrazení.

Masthead

S tímto formátem se často nesetkáte. Chcete-li jej využít, musíte kontaktovat přímo obchodního zástupce Googlu. Vaše video reklama se zobrazí přímo na domovské stránce YouTube, díky čemuž umíte zasáhnout obrovské množství diváků. Musíte ale počítat s vysokou cenou, i několik tisíc eur na den.

Jak vytvořit úspěšnou reklamu na YouTube?

Samotné vytvoření YouTube reklamy je přímočaré. Nejprve je třeba si otevřít Google Ads, najít položku kampaně a zvolit možnost „Nová kampaň“. Následně si zvolíte cíl kampaně, formát a zadáte data, která bude od vás Google požadovat.

Kreativita je základ úspěchu

V dnešní době je YouTube doslova prosycen různými druhy reklam. Chcete-li zaujmout, musíte se odlišit. Vymyslete kreativní příběh, netradiční titulek a pohrajte si s barevností. Originalita se vám ve světě videoreklamy vyplatí. Důležité je upoutat diváka během prvních 5 vteřin videa, zejména v případě přeskočitelných formátů.

Správná cílová skupina

Video kampaně na YouTube nabízejí spoustu možností cílení. Ujistěte se, že se vaše reklama zobrazuje lidem, kteří mají největší zájem o váš produkt nebo službu. Můžete cílit na demografické údaje, zájmy, chování a další faktory.

Vertikální formát videa

Pro zlepšení výkonu video kampaní se doporučuje mít nasazenou i video reklamu v horizontálním formátu (9:16). Tento formát videa je primárně určen mobilním uživatelům YouTube Shorts . Video kampaně samozřejmě spustíte také s klasickým videem (16:9).

Uživatelský zážitek z pěkného videa je ale limitován zobrazenou velikostí na mobilním zařízení. Pokud je vaším cílovým publikem mobilní segment, zvažte to při tvorbě kreativy .

Nezapomínejte na titulky k videím

Podle studie společnosti Google z roku 2022, 18 % uživatelů YouTube dívá videa s vypnutým zvukem. Tento podíl se liší v závislosti na zemi a jazyku. Jedná se o poměrně velké číslo a pokud se nechcete připravit o dosah na tyto uživatele, měli byste vytvořit titulky.

Vytvořte jedinečné názvy a popisy

Video doplňte o poutavé názvy a popisy, které vyvolají zájem o interakci s videem. Máte více možností a nejste omezeni pouze jedním názvem. Nové kampaně umožňují použít více názvů a popisů a také výzev k akci.

Vytvořte reklamy s vysokou kvalitou

Pokud si vyrábíte video reklamu sami dejte si záležet na kvalitu obrazu a zvuku. Na trhu existuje velké množství aplikací pro úpravu videa a zvuku. Technicky zručný uživatel si bude umět připravit video podle technických specifikací. Před produkcí videa si ověřte minimální požadavky na kvalitu a reálně zhodnoťte vaše možnosti. Úspěšná reklama na YouTube je založena na detailech, proto je nepodceňujte.

 

Nevíte, jak na to?

Se vším vám rádi poradíme, od nápadu na kreativní kampaň až po koncová nastavení a spuštění video reklamy. Rezervujte si marketingovou konzultaci s naším specialistou.

Konzultace

Rezervujte si marketingovou konzultaci s naším specialistou.

Více k přezkoumání