Google Analytics 4 – průvodce novými funkcemi a nastavením

Google Analytics 4 - průvodce novými funkcemi a nastavením

Snad každý zná nástroj pro analýzu webových stránek a aplikací, Google Analytics. Starší verzi Universal Analytics nahrazuje novější – Google Analytics 4. Přináší nové užitečné funkce a vylepšení, které pomohou marketérům a analytikům lépe porozumět chování návštěvníků webových stránek a aplikací.

Přechod z předchozí verze může být pro někoho náročný a může vyžadovat určité změny v nastavení. Jaké novinky a vylepšení nás čekají?

Co je Google Analytics 4

Google Analytics 4 je nejnovější verze nástroje pro sledování návštěvnosti webových stránek a aplikací od společnosti Google. Při sběru a zpracování dat využívá nové technologie a zároveň obsahuje zabudovanou podporu pro budoucí vylepšení v oblasti umělé inteligence a strojového učení.

Co je Google Analytics 4

Náhrada za Universal Analytics

Od 1. července 2023 se Universal Analytics nebude dále vyvíjet, a proto je doporučeno přejít na nové rozhraní – Google Analytics 4.

Google Analytics 4 přináší několik novinek a vylepšení. Mezi ty nejdůležitější patří:

  • Nová struktura
    • Oproti Universal Analytics má Google Analytics 4 změněnou strukturu –
    • tzv. modelové události je struktura založená na vytváření událostí na základě akcí –
  • Fokus na uživatele
    • klade větší důraz na zkušenosti uživatele a jeho chování na webové stránce
    • díky novým metrikám mohou marketéři a analytici lépe pochopit interakci uživatele se stránkou.
  • Vylepšená analýza pro různá zařízení
    • dokáže lépe analyzovat chování uživatelů na různých zařízeních
    • marketéři a analytici tak mohou sledovat celou cestu zákazníka a lépe tak přizpůsobit své kampaně různým zařízením.
  • Integrace s Google Ads
    • přináší další úroveň integrace s Google Ads a snazší analýzu výkonu reklam
  • Nový typ událostí a konverzí
    • díky novým typům událostí a konverzí umožňuje sledovat interakce s více zdroji.
  • Lepší data o uživatelích
    • nové funkce umožňují získávat lepší a přehlednější data o jednotlivých uživatelích a vytvořit jim přizpůsobené kampaně.
  • Odlišný přístup k měření návštěvnosti
    • snaží se měřit zájmy návštěvníků a jejich interakce se stránkou jako celek
    • poskytuje tak rozšířenou funkcionalitu sledování událostí a konverzí.
  • Odlišný přístup k ochraně údajů
    • starší verze využívala soubory cookie. Google Analytics 4 spoléhá na sběr údajů prostřednictvím událostí,
    • umožňuje uživatelům spravovat své preference související s ochranou osobních údajů prostřednictvím funkcí jako je opakovaná návštěva či vyhnutí se sledování.

 

Google Analytics 4 předpovídá chování uživatelů

Google Analytics 4 předpovídá chování uživatelů

Google Analytics 4 také nabízí nové funkce pro analýzu a predikci. Díky umělé inteligenci, strojovému učení a analýze dat dokáže předpovědět, kteří návštěvníci budou mít zájem o určité produkty nebo služby. Pomáhá tím zlepšit efektivitu marketingových kampaní.

Na základě umělé inteligence a historických dat dokáže předpovědět několik budoucích událostí:

  • pravděpodobnost prvního nákupu,
    • pravděpodobnost, že v následujících 7 dnech uživatel udělá svou první objednávku,
  • pravděpodobnost nákupu,
    • pravděpodobnost, že uživatel, který byl aktivní posledních 28 dní, udělá konkrétní nákup během následujících 7 dnů,
  • pravděpodobnost ztráty uživatele,
    • pravděpodobnost, že uživatel, který byl za posledních 7 dní aktivní, během následujících 7 dnů aktivní nebude,
  • předpokládané výnosy,
    • předpokládané výnosy ze všech nákupních konverzí během 28 dnů od uživatele, který byl v posledních 28 dnech aktivní.

 

Celkově nabízí pokročilé analytické nástroje, které mohou marketérům a majitelům webových stránek pomoci získat detailnější pohled na chování svých návštěvníků.

Proč je důležité přejít na Google Analytics 4

Proč je důležité přejít na Google Analytics 4

Google Analytics 4 přináší nové a vylepšené funkce, které jsou důležité pro správu a analýzu webových stránek a aplikací. Díky novým funkcím umožňuje sledovat a analyzovat velké objemy dat, vyhodnocovat návštěvnost a chování návštěvníků a díky strojovému učení předpovídat budoucí chování návštěvníků.

Snaží se nabídnout více personalizace a možností přizpůsobení, abychom uměli lépe pochopit chování návštěvníků. V souladu se změnami v zákoně o ochraně osobních údajů umožňuje návštěvníkům snáze řídit svá nastavení soukromí a sledování.

Vzhledem k těmto funkcím a změnám je důležité přejít na Google Analytics 4.

Základní nastavení v Google Analytics 4

Pro efektivní sledování a analýzu dat ve vašem Google Analytics 4 je klíčové projít základní nastavení.

  • Nastavení základních informací o webové stránce:
    • název stránky,
    • URL adresa,
    • typ obchodů, které webová stránka podporuje.
  • Provádění sledování na webové stránce prostřednictvím kódu sledovacího tagu Google Analytics 4.
  • Nastavení cílů a konverzí,
  • vytvoření a nastavení událostí,
  • konfigurace přístupu k datům v rámci účtu,
    • přidání dalších uživatelů,
    • nastavení oprávnění a přístup k datům,
  • vytvoření vlastních dimenzí a metrik,
    • seskupení obsahu pro zjednodušení analýzy údajů,
  • nastavení upozornění informují o důležitých změnách v údajích,
  • naplánování exportů a integrace s dalšími nástroji,
  • vytvoření a konfigurace zdrojů kampaně
    • pro sledování výkonu marketingových kampaní,
  • testováním a optimalizací
    • po získání dat můžete testovat a optimalizovat webové stránky pomocí A/B testování a jiných metod,
    • což povede k zlepšení výkonu a konverze.

 

Migrace dat z Universal Analytics na Google Analytics 4

Migrace dat z Universal Analytics na Google Analytics 4

Máte-li data z předchozí verze Universal Analytics, potřebujete migrovat na novou verzi.

Pro úspěšnou migraci je třeba projít několika kroky:

  • Vytvořte nový účet Google Analytics 4.
  • Nakonfigurujte jej podle potřeby.
  • Zkopírujte cíle, události a přizpůsobené dimenze a metriky, které chcete zachovat ze starší verze.
  • Vyberte vhodnou metodu pro migraci dat,
    • například Data Import API.
  • Aktualizujte kód sledování na vaší webové stránce.
    • Odstraňte starý kód a nahraďte jej novým kódem sledování.
  • Nastavte nové značky pro sledování konverzí a remarketing
    • použijte Google Tag Manager.
  • Otestujte nový kód sledování a zajistěte jeho správné fungování.
  • Ujistěte se, že všechna vaše data prošla migrací na Google Analytics 4.
  • Aktualizujte své integrace s jinými nástroji
    • Google Ads,
    • Google Optimize.

 

Migraci vám doporučujeme provést postupně a důkladně ověřit všechny kroky, abyste minimalizovali případné ztráty dat a zajistili tak úspěšnou migraci.

Víme, že migrace na Google Analytics 4 může být komplikovaná, ale je důležitá pro správné měření a sledování vašich dat. Nebojte se požádat o pomoc s migrací a následně s nastavením PPC reklamy.

Konzultace

Rezervujte si marketingovou konzultaci s naším specialistou.

Více k přezkoumání

Jak vytvořit úspěšnou reklamu na YouTube?

Jak vytvořit úspěšnou reklamu na YouTube?

Hledáte způsoby, jak dostat vaši značku do povědomí lidí, případně získat více konverzí? Za pozornost rozhodně stojí reklama na YouTube. Ta přináší široké možnosti a