Google Analytics 4 – průvodce novými funkcemi a nastavením

Google Analytics 4 - průvodce novými funkcemi a nastavením

Snad každý zná nástroj pro analýzu webových stránek a aplikací, Google Analytics. Starší verzi Universal Analytics nahrazuje novější – Google Analytics 4. Přináší nové užitečné funkce a vylepšení, které pomohou marketérům a analytikům lépe porozumět chování návštěvníků webových stránek a aplikací.

Přechod z předchozí verze může být pro někoho náročný a může vyžadovat určité změny v nastavení. Jaké novinky a vylepšení nás čekají?

Co je Google Analytics 4

Google Analytics 4 je nejnovější verze nástroje pro sledování návštěvnosti webových stránek a aplikací od společnosti Google. Při sběru a zpracování dat využívá nové technologie a zároveň obsahuje zabudovanou podporu pro budoucí vylepšení v oblasti umělé inteligence a strojového učení.

Co je Google Analytics 4

Náhrada za Universal Analytics

Od 1. července 2023 se Universal Analytics nebude dále vyvíjet, a proto je doporučeno přejít na nové rozhraní – Google Analytics 4.

Google Analytics 4 přináší několik novinek a vylepšení. Mezi ty nejdůležitější patří:

  • Nová struktura
    • Oproti Universal Analytics má Google Analytics 4 změněnou strukturu –
    • tzv. modelové události je struktura založená na vytváření událostí na základě akcí –
  • Fokus na uživatele
    • klade větší důraz na zkušenosti uživatele a jeho chování na webové stránce
    • díky novým metrikám mohou marketéři a analytici lépe pochopit interakci uživatele se stránkou.
  • Vylepšená analýza pro různá zařízení
    • dokáže lépe analyzovat chování uživatelů na různých zařízeních
    • marketéři a analytici tak mohou sledovat celou cestu zákazníka a lépe tak přizpůsobit své kampaně různým zařízením.
  • Integrace s Google Ads
    • přináší další úroveň integrace s Google Ads a snazší analýzu výkonu reklam
  • Nový typ událostí a konverzí
    • díky novým typům událostí a konverzí umožňuje sledovat interakce s více zdroji.
  • Lepší data o uživatelích
    • nové funkce umožňují získávat lepší a přehlednější data o jednotlivých uživatelích a vytvořit jim přizpůsobené kampaně.
  • Odlišný přístup k měření návštěvnosti
    • snaží se měřit zájmy návštěvníků a jejich interakce se stránkou jako celek
    • poskytuje tak rozšířenou funkcionalitu sledování událostí a konverzí.
  • Odlišný přístup k ochraně údajů
    • starší verze využívala soubory cookie. Google Analytics 4 spoléhá na sběr údajů prostřednictvím událostí,
    • umožňuje uživatelům spravovat své preference související s ochranou osobních údajů prostřednictvím funkcí jako je opakovaná návštěva či vyhnutí se sledování.

 

Google Analytics 4 předpovídá chování uživatelů

Google Analytics 4 předpovídá chování uživatelů

Google Analytics 4 také nabízí nové funkce pro analýzu a predikci. Díky umělé inteligenci, strojovému učení a analýze dat dokáže předpovědět, kteří návštěvníci budou mít zájem o určité produkty nebo služby. Pomáhá tím zlepšit efektivitu marketingových kampaní.

Na základě umělé inteligence a historických dat dokáže předpovědět několik budoucích událostí:

  • pravděpodobnost prvního nákupu,
    • pravděpodobnost, že v následujících 7 dnech uživatel udělá svou první objednávku,
  • pravděpodobnost nákupu,
    • pravděpodobnost, že uživatel, který byl aktivní posledních 28 dní, udělá konkrétní nákup během následujících 7 dnů,
  • pravděpodobnost ztráty uživatele,
    • pravděpodobnost, že uživatel, který byl za posledních 7 dní aktivní, během následujících 7 dnů aktivní nebude,
  • předpokládané výnosy,
    • předpokládané výnosy ze všech nákupních konverzí během 28 dnů od uživatele, který byl v posledních 28 dnech aktivní.

 

Celkově nabízí pokročilé analytické nástroje, které mohou marketérům a majitelům webových stránek pomoci získat detailnější pohled na chování svých návštěvníků.

Proč je důležité přejít na Google Analytics 4

Proč je důležité přejít na Google Analytics 4

Google Analytics 4 přináší nové a vylepšené funkce, které jsou důležité pro správu a analýzu webových stránek a aplikací. Díky novým funkcím umožňuje sledovat a analyzovat velké objemy dat, vyhodnocovat návštěvnost a chování návštěvníků a díky strojovému učení předpovídat budoucí chování návštěvníků.

Snaží se nabídnout více personalizace a možností přizpůsobení, abychom uměli lépe pochopit chování návštěvníků. V souladu se změnami v zákoně o ochraně osobních údajů umožňuje návštěvníkům snáze řídit svá nastavení soukromí a sledování.

Vzhledem k těmto funkcím a změnám je důležité přejít na Google Analytics 4.

Základní nastavení v Google Analytics 4

Pro efektivní sledování a analýzu dat ve vašem Google Analytics 4 je klíčové projít základní nastavení.

  • Nastavení základních informací o webové stránce:
    • název stránky,
    • URL adresa,
    • typ obchodů, které webová stránka podporuje.
  • Provádění sledování na webové stránce prostřednictvím kódu sledovacího tagu Google Analytics 4.
  • Nastavení cílů a konverzí,
  • vytvoření a nastavení událostí,
  • konfigurace přístupu k datům v rámci účtu,
    • přidání dalších uživatelů,
    • nastavení oprávnění a přístup k datům,
  • vytvoření vlastních dimenzí a metrik,
    • seskupení obsahu pro zjednodušení analýzy údajů,
  • nastavení upozornění informují o důležitých změnách v údajích,
  • naplánování exportů a integrace s dalšími nástroji,
  • vytvoření a konfigurace zdrojů kampaně
    • pro sledování výkonu marketingových kampaní,
  • testováním a optimalizací
    • po získání dat můžete testovat a optimalizovat webové stránky pomocí A/B testování a jiných metod,
    • což povede k zlepšení výkonu a konverze.

 

Migrace dat z Universal Analytics na Google Analytics 4

Migrace dat z Universal Analytics na Google Analytics 4

Máte-li data z předchozí verze Universal Analytics, potřebujete migrovat na novou verzi.

Pro úspěšnou migraci je třeba projít několika kroky:

  • Vytvořte nový účet Google Analytics 4.
  • Nakonfigurujte jej podle potřeby.
  • Zkopírujte cíle, události a přizpůsobené dimenze a metriky, které chcete zachovat ze starší verze.
  • Vyberte vhodnou metodu pro migraci dat,
    • například Data Import API.
  • Aktualizujte kód sledování na vaší webové stránce.
    • Odstraňte starý kód a nahraďte jej novým kódem sledování.
  • Nastavte nové značky pro sledování konverzí a remarketing
    • použijte Google Tag Manager.
  • Otestujte nový kód sledování a zajistěte jeho správné fungování.
  • Ujistěte se, že všechna vaše data prošla migrací na Google Analytics 4.
  • Aktualizujte své integrace s jinými nástroji
    • Google Ads,
    • Google Optimize.

 

Migraci vám doporučujeme provést postupně a důkladně ověřit všechny kroky, abyste minimalizovali případné ztráty dat a zajistili tak úspěšnou migraci.

Víme, že migrace na Google Analytics 4 může být komplikovaná, ale je důležitá pro správné měření a sledování vašich dat. Nebojte se požádat o pomoc s migrací a následně s nastavením PPC reklamy.

Přihlaste se na odběr našeho newsletteru

Získejte aktualizaci a učte se od nejlepších

Více k přezkoumání