Google neustále hledá nové způsoby, jak podnikatelům a firmám usnadnit podnikání na internetu. Nejnovější typ smart Google Ads kampaní, Performance Max, využívá zejména automatizaci a strojní učení. Jak přesně fungují tyto nové kampaně na Google a proč se vyplatí je využívat?
Google Ads a Performance Max
Performance Max je nejnovější kategorie v rámci Google Ads kampaní. Již letos nahradila Smart Shopping a Local kampaně, a proto je dobré seznámit se s ní co nejdříve.
Proč Performance Max
Tyto kampaně byly navrženy a vyvinuty tak, aby kombinovaly všechny ostatní typy reklam a tím zabezpečily maximální výkon. Jsou jakýmsi doplňkem k vyhledávacím reklamám, fungujícím na strojním učení a automatizaci. Zaměřeny jsou zejména na výkon, přičemž jejich vizí je splnění cíle v krátké době, díky maximálnímu záběru napříč všemi kanály a funnely.
Výhody Performance Max
Největší výhodou těchto nových kampaní je automatizace a strojní učení. Díky tomu, že algoritmus a strojní učení pracují 24 hodin denně, neustále optimalizují vaše kampaně.
Maximálně výkonné kampaně
Na základě zadefinovaného cíle reklamy řídí Google algoritmus a umělá inteligence celou kampaň. Vyhodnotí vstupní data a tvoří z nich přizpůsobenou reklamu. S Performance Max tak inzerujete během jedné kampaně, a to ve všech Google kanálech:
- Vyhledávací síť Google,
- YouTube,
- Gmail,
- Google Maps,
- Google Display,
- Discovery Feed.
Rychlé dosahování cílů
Jak jsme již zmínili, Performance Max pracuje na základě umělé inteligence a automatické optimalizace. Díky tomu dokážete kampaně doladit v kratším čase a rychleji jsou tak vidět její výsledky.
Vysoká návratnost investic
Díky automatizaci neplatíte za řadu neúspěšných pokusů. To, co do kampaně vložíte, se vám tak vrátí mnohem rychleji.
Detailní report
V Google náhledech dokážete získat podrobné informace o reklamě, jejím dosahu a dopadu či cílovém publiku.
Jak tyto nové kampaně fungují
Každá kampaň má svůj cíl. Ať už se jedná o prodej nebo třeba sběr kontaktů, algoritmus už ví, co má dělat a na základě vašeho cíle určí, jaké kroky budou následovat.
- Automaticky vytváří reklamy z vámi zadaných podkladů (fotografie, texty, CTA prvky a podobně).
- S ohledem na vámi stanovené cíle optimalizuje kampaně na maximální výkon (s využitím strojového učení).
- Celá kampaň probíhá v reálném čase, a to napříč všemi Google kanály.
Výsledky stále závisí na vás
I přes maximální výkonnost a strojní učení nemusí vyjít vše podle vašich představ. Stále musíte přidat ruku k dílu, protože ani dokonalý plán se neobejde bez výchozích bodů. Proto nezapomeňte nadefinovat své publikum a dodat Google co nejvíce kvalitních podkladů.
Pro koho je Performance Max určen
Kdo by měl používat tento typ kampaní? Každý, kdo podniká online.
Samozřejmě jsou případy, kdy tento typ kampaní není ideálním řešením, a to například v případě společností, které využívají zejména Video a Display Ads, protože Performance Max se zobrazuje ve všech Google kanálech a nedá se omezit pouze na určité.
Vytvořte s Performance Max výkonnou kampaň
Pro maximální výkon a rychlé dosahování výsledků potřebujete s Google úzce spolupracovat. Pro tvorbu kvalitních a účinných kampaní a jejich následnou optimalizaci potřebuje mít definované a stanovené:
- podklady (grafické a textové)
- cíle (konverze, reklamní cíle)
- publikum
Grafické a textové podklady
O tom, jak bude vaše reklama vypadat, rozhoduje umělá inteligence. Pracuje však pouze s podklady, které jí dodáte. Při tvorbě kampaně proto mějte nachystané již všechny potřebné podklady, jako je logo, obrázky, videa, texty a CTA prvky.
- Texty
- minimálně 3 nadpisy v rozsahu do 30 znaků
- jeden dlouhý nadpis v rozsahu do 90 znaků
- tři popisy v rozsahu do 90 znaků
- Obrázky
- ve formátu jpeg, png nebo gif
- maximálně 15 obrázků
- Videa
- v délce minimálně 10 sekund
- maximálně 5 videí
- Logo
Cíle
Momentálně si můžete při tvorbě kampaně zvolit z následujících reklamních cílů:
- prodej
- potenciální zákazníci
- návštěvnost webu
V zahraničí funguje i budování povědomí o značce či promování aplikace a rovněž se testuje i cílení na návštěvu lokálního obchodu.
Optimalizaci kampaně přímo ovlivňuje i stanovení cíle / cílů konverze. Na výběr máte z těchto možností:
- online nákup
- hovory
- sledování webových stránek
- instalace aplikace
- offline konverze
Cíle konverzí jsou přitom automaticky přednastaveny, a to podle zaměření reklamy.
Publikum
Východiskem pro každou Google kampaň je publikum. K tomu, abyste vytvořili efektivní kampaň, potřebujete vědět, kdo je vaše publikum a komu chcete prodávat své produkty / služby. Určením publika bude Google umět optimalizovat kampaně tak, aby se dostaly k těm správným lidem. Získejte proto o svém publiku co nejvíce informací.
Nevíte jak na to? Uděláme to za vás
Víme, že PPC kampaně a celkově tvorba reklamy není pro každého. Investujte svůj čas i nadále do svého podnikání a inzerci nechte na nás. Postaráme se o to, abyste z ní vytěžili maximum.