Google Tag Manager – optimalizace marketingových strategií

Google Tag Manager - optimalizace marketingových strategií

V současné digitální době je pro každého podnikatele a podnik nezbytné sbírat a analyzovat údaje o chování návštěvníků na webových stránkách. Lépe tak porozumíme jejich potřebám a následně budeme vědět, jak zlepšit jejich uživatelskou zkušenost.

Google Tag Manager umožňuje snadněji a efektivněji spravovat a implementovat měřící kódy na webových stránkách, a to i bez nutnosti zásahu do kódu samotných stránek. Zlepšete své online marketingové kampaně tímto efektivním nástrojem.

Co je Google Tag Manager

Jedná se o nástroj od společnosti Google, který umožňuje marketérům a majitelům webových stránek a e-shopů spravovat a implementovat sledovací a další kódy pro marketingové nástroje na své webové stránky a aplikace bez nutnosti manuální implementace kódu.

Umožňuje spravovat tagy – kódy JavaScript, HTML a jiné fragmenty kódu, které se používají k měření a zaznamenávání různých činností na webové stránce – konverze, sledování návštěvnosti či remarketingové kampaně.

Jak funguje

Je to jakýsi kontejner pro různé kódy, a to včetně sledovacích kódů Google Analytics, Facebook Pixel a podobně. Majitelům webových stránek umožňuje snadno přidávat a spravovat různé sledovací kódy bez nutnosti úpravy kódu na webové stránce. Marketérům zase umožňuje rychle a snadno implementovat nové marketingové nástroje, sledovat konverze a analyzovat webovou stránku.

Díky tomu, že umožňuje snadné řízení marketingových kódů a nástrojů, může zlepšit efektivitu marketingových kampaní a optimalizovat výkon webových stránek.

Proč používat Google Tag Manager

Proč používat Google Tag Manager

Google Tag Manager nabízí řadu možností pro implementaci a správu tagů, pixelů a sledovacích kódů:

  • tvorba tagů,
    • tvorba různých typů tagů,
      • tagy pro sledování konverzí,
      • tagy pro sledování návštěvnosti,
      • tagy pro sledování událostí,
      • různé jiné,
  • správa tagů,
    • jednoduchá správa všech tagů na webové stránce v jednom rozhraní,
    • snadná úprava, publikace, deaktivace a odstraňování,
  • nastavení triggerů,
    • podmínek/souborů podmínek, které musí být splněny, aby mohl být proveden konkrétní tag/skupina tagů,
      • trigger pro načítání stránky,
      • trigger pro kliknutí na odkaz,
      • trigger pro odeslání formuláře a jiné,
  • verze a historie změn,
    • ukládání historie změn a tvorby verzí,
    • jednoduše umíte vrátit i starší verze,
  • správa přístupových dat,
    • přiřazování různých úrovní přístupu a práv pro různé uživatelské kódy,
    • kontrola přístupu k datům a tagům,
  • debugování,
    • ověření funkčnosti a správné instalace tagů a trackerů,
    • testování správného přenosu dat do nástrojů pro analýzu (např. Google Analytics),
  • integrace s jinými nástroji s různými nástroji a platformami,
    • Google Analytics,
    • Google Ads,
    • Facebook Pixel,
    • Twitter Pixel,
    • a další…

 

Výhody Google Tag Manager

Výhody Google Tag Manager

  • Jednoduchá implementace,
    • jednoduchá a rychlá implementace marketingových kódů na webovou stránku
    • bez potřeby manuální úpravy kódu,
  • centralizované řízení,
    • centrální bod pro správu všech marketingových kódů,
    • snadné přidávání, úprava a odstranění sledovacích kódů,
  • flexibilita,
    • možnost přidání různých druhů sledovacích kódů,
  • optimalizace výkonu,
    • sledování konverzí,
    • analýza výkonu webové stránky,
    • následná optimalizace marketingových kampaní,
  • nízké náklady,
    • může snižovat náklady na úpravy kódu,
    • může zlepšit efektivitu marketingových kampaní, a tedy zvýšit zisk.

 

Obecně umožňuje Google Tag Manager jednoduchou a flexibilní správu marketingových kódů na webových stránkách a aplikacích, což může mít za následek efektivnější marketingové kampaně.

Jak začít s Google Tag Manager

Začít je jednoduché, stačí následovat tyto kroky:

  • Vytvořte si účet,
    • použijte stávající nebo nový účet Google,
  • Instalujte GTM kód,
    • Google Tag Manager vám po vytvoření účtu poskytne kód, který je třeba umístit na webovou stránku/do aplikace,
  • Vytvořte tzv. kontejner,
    • Kontejner slouží ke správě kódů pro různé webové stránky či aplikace.
  • Přidejte sledovací kódy,
    • kódy pro různé služby jako Google Analytics, Facebook Pixel a mnoho dalších
    • umožňují sledovat data na vaší webové stránce či v aplikaci.
  • Publikujte vytvořený kontejner,
    • po přidání kódů je můžete dát publikovat,
    • změny se projeví na vaše webové stránce či v aplikaci,
  • Udělejte přetestování,
    • před uvedením kódů do aktivity je důležité je otestovat
    • v testovací verzi,
    • ujistíte se tak, že fungují správně a neovlivňují výkon vaší webové stránky.

 

Google Tag Manager a Google Analytics

Google Tag Manager můžete použít ke zjednodušení implementace sledování událostí a dat na webových stránkách, včetně sledování pomocí Google Analytics. Chcete-li tyto dva nástroje propojit, stačí následovat těchto pár bodů:

  • Pokud ještě nemáte účet v Google Analytics, vytvořte si jej.
  • Po vytvoření účtu budete potřebovat sledovací kód, který vám umožní sledovat návštěvnost a chování návštěvníků na webové stránce,
    • naleznete jej v části nastavení zprávy v rámci účtu,
  • vytvořte v Google Tag Manageru tag pro Google Analytics,
    • přejděte na stránku pro správu kontejnerů a klepněte na tlačítko nový tag a
  • zadejte vaše číslo sledovacího kódu Google Analytics.
  • Nastavte trigger pro váš tag
    • triggery určují, kdy se má tag spustit,
  • publikujte změny
    • změny se projeví na vaší webové stránce.
  • Před spuštěním tagu je důležité jej otestovat v testovací verzi
    • ujistěte se, že funguje správně a sbírá správná data.

 

Na co si dát pozor při používání Google Tag Manager

Na co si dát pozor při používání Google Tag Manager

Při používání Google Tag Manager je důležité zajistit správné fungování a integritu vašich dat. Abyste minimalizovali riziko chyb, je třeba dbát na několik věcí:

  • správné nastavení účtu a oprávnění pro přístup k různým kódům,
  • řádná implementace kódů,
  • kontrola verzí,
    • Google Tag Manager umožňuje spravovat verze kódů, proto se ujistěte, že používáte správnou verzi a že všechny změny byly uloženy testování v testovací verzi.
  • Zabezpečení účtu.
    • Jelikož Google Tag Manager obsahuje data o uživatelích, měli byste je chránit před zneužitím.

Ve zkratce si při používání Google Tag Manager je třeba dávat pozor na správné nastavení, implementaci a testování kódů, na sledování verzí a zabezpečení účtu a dat.

Google Tag Manager a PPC reklama

Pro PPC reklamu je Google Tag Manager důležitým nástrojem. Sledovací kódy a tagy, které implementuje, jsou potřebné pro sledování konverzí, návštěvnosti a dalších metrik na webové stránce.

Pro efektivní PPC reklamu je klíčová schopnost Google Tag Managera spravovat kódy sledování konverze a remarketingu. Právě díky tomuto nástroji lze řídit reklamní kampaně efektivněji a získat cenné informace o návštěvnosti a konverzích na webové stránce. V konečném důsledku to totiž znamená lepší výsledky a vyšší návratnost investic z PPC reklamy.

Nevíte si rady s nastavením Google Tag Manageru či PPC reklamy? Kontaktujte nás a spolu to vyřešíme.

Konzultace

Rezervujte si marketingovou konzultaci s naším specialistou.

Více k přezkoumání

Jak vytvořit úspěšnou reklamu na YouTube?

Jak vytvořit úspěšnou reklamu na YouTube?

Hledáte způsoby, jak dostat vaši značku do povědomí lidí, případně získat více konverzí? Za pozornost rozhodně stojí reklama na YouTube. Ta přináší široké možnosti a