V současné digitální době je pro každého podnikatele a podnik nezbytné sbírat a analyzovat údaje o chování návštěvníků na webových stránkách. Lépe tak porozumíme jejich potřebám a následně budeme vědět, jak zlepšit jejich uživatelskou zkušenost.
Google Tag Manager umožňuje snadněji a efektivněji spravovat a implementovat měřící kódy na webových stránkách, a to i bez nutnosti zásahu do kódu samotných stránek. Zlepšete své online marketingové kampaně tímto efektivním nástrojem.
Co je Google Tag Manager
Jedná se o nástroj od společnosti Google, který umožňuje marketérům a majitelům webových stránek a e-shopů spravovat a implementovat sledovací a další kódy pro marketingové nástroje na své webové stránky a aplikace bez nutnosti manuální implementace kódu.
Umožňuje spravovat tagy – kódy JavaScript, HTML a jiné fragmenty kódu, které se používají k měření a zaznamenávání různých činností na webové stránce – konverze, sledování návštěvnosti či remarketingové kampaně.
Jak funguje
Je to jakýsi kontejner pro různé kódy, a to včetně sledovacích kódů Google Analytics, Facebook Pixel a podobně. Majitelům webových stránek umožňuje snadno přidávat a spravovat různé sledovací kódy bez nutnosti úpravy kódu na webové stránce. Marketérům zase umožňuje rychle a snadno implementovat nové marketingové nástroje, sledovat konverze a analyzovat webovou stránku.
Díky tomu, že umožňuje snadné řízení marketingových kódů a nástrojů, může zlepšit efektivitu marketingových kampaní a optimalizovat výkon webových stránek.
Proč používat Google Tag Manager
Google Tag Manager nabízí řadu možností pro implementaci a správu tagů, pixelů a sledovacích kódů:
- tvorba tagů,
- tvorba různých typů tagů,
- tagy pro sledování konverzí,
- tagy pro sledování návštěvnosti,
- tagy pro sledování událostí,
- různé jiné,
- tvorba různých typů tagů,
- správa tagů,
- jednoduchá správa všech tagů na webové stránce v jednom rozhraní,
- snadná úprava, publikace, deaktivace a odstraňování,
- nastavení triggerů,
- podmínek/souborů podmínek, které musí být splněny, aby mohl být proveden konkrétní tag/skupina tagů,
- trigger pro načítání stránky,
- trigger pro kliknutí na odkaz,
- trigger pro odeslání formuláře a jiné,
- podmínek/souborů podmínek, které musí být splněny, aby mohl být proveden konkrétní tag/skupina tagů,
- verze a historie změn,
- ukládání historie změn a tvorby verzí,
- jednoduše umíte vrátit i starší verze,
- správa přístupových dat,
- přiřazování různých úrovní přístupu a práv pro různé uživatelské kódy,
- kontrola přístupu k datům a tagům,
- debugování,
- ověření funkčnosti a správné instalace tagů a trackerů,
- testování správného přenosu dat do nástrojů pro analýzu (např. Google Analytics),
- integrace s jinými nástroji s různými nástroji a platformami,
- Google Analytics,
- Google Ads,
- Facebook Pixel,
- Twitter Pixel,
- a další…
Výhody Google Tag Manager
- Jednoduchá implementace,
- jednoduchá a rychlá implementace marketingových kódů na webovou stránku
- bez potřeby manuální úpravy kódu,
- centralizované řízení,
- centrální bod pro správu všech marketingových kódů,
- snadné přidávání, úprava a odstranění sledovacích kódů,
- flexibilita,
- možnost přidání různých druhů sledovacích kódů,
- optimalizace výkonu,
- sledování konverzí,
- analýza výkonu webové stránky,
- následná optimalizace marketingových kampaní,
- nízké náklady,
- může snižovat náklady na úpravy kódu,
- může zlepšit efektivitu marketingových kampaní, a tedy zvýšit zisk.
Obecně umožňuje Google Tag Manager jednoduchou a flexibilní správu marketingových kódů na webových stránkách a aplikacích, což může mít za následek efektivnější marketingové kampaně.
Jak začít s Google Tag Manager
Začít je jednoduché, stačí následovat tyto kroky:
- Vytvořte si účet,
- použijte stávající nebo nový účet Google,
- Instalujte GTM kód,
- Google Tag Manager vám po vytvoření účtu poskytne kód, který je třeba umístit na webovou stránku/do aplikace,
- Vytvořte tzv. kontejner,
- Kontejner slouží ke správě kódů pro různé webové stránky či aplikace.
- Přidejte sledovací kódy,
- kódy pro různé služby jako Google Analytics, Facebook Pixel a mnoho dalších
- umožňují sledovat data na vaší webové stránce či v aplikaci.
- Publikujte vytvořený kontejner,
- po přidání kódů je můžete dát publikovat,
- změny se projeví na vaše webové stránce či v aplikaci,
- Udělejte přetestování,
- před uvedením kódů do aktivity je důležité je otestovat
- v testovací verzi,
- ujistíte se tak, že fungují správně a neovlivňují výkon vaší webové stránky.
Google Tag Manager a Google Analytics
Google Tag Manager můžete použít ke zjednodušení implementace sledování událostí a dat na webových stránkách, včetně sledování pomocí Google Analytics. Chcete-li tyto dva nástroje propojit, stačí následovat těchto pár bodů:
- Pokud ještě nemáte účet v Google Analytics, vytvořte si jej.
- Po vytvoření účtu budete potřebovat sledovací kód, který vám umožní sledovat návštěvnost a chování návštěvníků na webové stránce,
- naleznete jej v části nastavení zprávy v rámci účtu,
- vytvořte v Google Tag Manageru tag pro Google Analytics,
- přejděte na stránku pro správu kontejnerů a klepněte na tlačítko nový tag a
- zadejte vaše číslo sledovacího kódu Google Analytics.
- Nastavte trigger pro váš tag
- triggery určují, kdy se má tag spustit,
- publikujte změny
- změny se projeví na vaší webové stránce.
- Před spuštěním tagu je důležité jej otestovat v testovací verzi
- ujistěte se, že funguje správně a sbírá správná data.
Na co si dát pozor při používání Google Tag Manager
Při používání Google Tag Manager je důležité zajistit správné fungování a integritu vašich dat. Abyste minimalizovali riziko chyb, je třeba dbát na několik věcí:
- správné nastavení účtu a oprávnění pro přístup k různým kódům,
- řádná implementace kódů,
- kontrola verzí,
- Google Tag Manager umožňuje spravovat verze kódů, proto se ujistěte, že používáte správnou verzi a že všechny změny byly uloženy testování v testovací verzi.
- Zabezpečení účtu.
- Jelikož Google Tag Manager obsahuje data o uživatelích, měli byste je chránit před zneužitím.
- Jelikož Google Tag Manager obsahuje data o uživatelích, měli byste je chránit před zneužitím.
Ve zkratce si při používání Google Tag Manager je třeba dávat pozor na správné nastavení, implementaci a testování kódů, na sledování verzí a zabezpečení účtu a dat.
Google Tag Manager a PPC reklama
Pro PPC reklamu je Google Tag Manager důležitým nástrojem. Sledovací kódy a tagy, které implementuje, jsou potřebné pro sledování konverzí, návštěvnosti a dalších metrik na webové stránce.
Pro efektivní PPC reklamu je klíčová schopnost Google Tag Managera spravovat kódy sledování konverze a remarketingu. Právě díky tomuto nástroji lze řídit reklamní kampaně efektivněji a získat cenné informace o návštěvnosti a konverzích na webové stránce. V konečném důsledku to totiž znamená lepší výsledky a vyšší návratnost investic z PPC reklamy.
Nevíte si rady s nastavením Google Tag Manageru či PPC reklamy? Kontaktujte nás a spolu to vyřešíme.