Hlavní trendy v sociálních sítích

Hlavní trendy v sociálních sítích

Aktualizace – máte-li zájem dozvědět se více o aktuálních trendech, přečtěte si náš článek o aktuálních trendech v sociálních sítích.

Sociální sítě se hýbou neustále nějakým směrem, ale nikdo přesně neví, jak to bude vypadat za týden, natož za rok či dva. Dokážeme však zjistit, jakým směrem se ubírají lidé. Co vyhledávají a jakým způsobem. A s tím už se dá něco dělat.

Pokud tedy chceme vědět, na co se v tomto roce při sociálních sítích zaměřit, musíme nejdříve zjistit, jakým směrem se ubírají naši klienti. Pokud si budete všímat jejich chování, snadněji přizpůsobíte své podnikání tak, abyste zachytili co největší množství potenciálních zákazníků.

Buďte tam, kde jsou vaši klienti

Na to, abyste vaši správu sociálních sítí využili co nejvíce, musíte být tam, kde jsou vaši klienti. Neznamená to však, že máte být na každé sociální síti, která existuje. To vůbec ne. Rovněž nelze říci, které kanály jsou pro každého jednoznačně nejlepší.

Pokud chcete být konkurenceschopní a úspěšní, vaši klienti na vás musí vedle surfování na internetu prostě narazit. Zjistěte si tedy, které sociální sítě využívá váš potenciální a reálný zákazník a zaměřte se na konkrétní kanály. Pouze relevantním cílením dokážete dosáhnout úspěšných výsledků.

TIP: Nemusíte se obávat, že pokud se budete soustředit pouze na jeden až dva kanály, že neuspějete. Zaměřte se na ty, které vám přinášejí nejlepší návratnost investic. Možná budete muset na začátku trochu analyzovat, ale brzy se dostaví výsledky. Nebuďte násilím všude a neztrácejte svůj čas a úsilí tam, kde to není třeba.

Buďte tam, kde jsou vaši klienti

Reklama a sociální sítě – kdy a jak je úspěšná?

Určitě jste si všimli, že v posledních letech jsou sociální sítě plné reklam. Pomalu každý druhý až třetí post na Facebooku či Instagramu je vlastně reklamou. Tvorba sociálních reklam ve více kanálech je stále oblíbenější, ale nemusí být vždy trefou do černého.

Pokud se rozhodnete investovat do reklamy, je třeba zvážit, který kanál je pro vás ten nejvhodnější. Potřebujete cílit reklamu ve více kanálech? Jaký typ reklam použijete? Některým přijde, že Facebook je už prosycen reklamou a svou iniciativu přesouvají na Instagram.

TIP: Pokud v placené reklamě na Facebooku nevidíte význam, můžete zkusit jako alternativu právě Instagram. V tomto případě je většinou vhodné začít s testováním a vyzkoušet více kanálů na propagaci. Po určitém čase tak sami budete moci vyhodnotit, který kanál vám přináší nejvíce klientů, a tedy, kterou cestou se máte vydat.

V tomto roce se předpokládá nárůst výdajů spojených s placenou reklamou na sociálních sítích, protože tyto kanály zjistily, že je po nich poptávka a že jejich reklamy přinášejí dobrou návratnost investic. Proč tedy nezvednout ceny, že?

Reklama a sociální sítě - kdy a jak je úspěšná?

Komunikujte v reálném čase

Komunikovat v reálném čase je dnes už přímo podmínkou. Trendy v oblasti sociálních sítí a marketingu si zakládají na zákaznické podpoře 24/7. Zákazníci potřebují podporu kdykoliv a kdekoliv. Nikdy nevíte, kdy na ně přijde krize a budou potřebovat vaši pomoc.

TIP: Tak jak sociální média nikdy nespí, nesmíte usnout ani vy. Zákazníci každou chvíli nakupují nebo si prohlížejí vaše produkty či služby. Své otázky chtějí mít přitom zodpovězeny okamžitě, a tak nesmíte zahálet.

Jak být stále k dispozici

Jedním z nejefektivnějších způsobů, jak oslovit zákazníky a zároveň jim být stále nápomocný, je začít s nimi chatovat. Tento rok bude výrazným způsobem ovlivněn chatboty. Facebook Messenger se stal něčím jako vylepšenou verzí email marketingu.

Vytvořte si chat službu pro Facebook Messenger a buďte tak svým zákazníkům ještě blíže. Rozšiřujte své kontakty a dodávejte klientům obsah prostřednictvím této aplikace. Místo nejčastějších otázek na webové stránce si zřiďte chatbota, který zákazníkům tyto otázky zodpoví.

Vytvořte si Facebook skupinu, ve které budete mít více adminů a starejte se tak o svou klientelu. Její členové si mohou pomáhat i navzájem. Takové metody komunikace se dostávají do popředí a dosahují výborných výsledků. Je jen na vás, jak je využijete ve svůj prospěch.

Komunikujte v reálném čase

Myslete vertikálně

Kvůli stále častějšímu prohlížení webů přes mobilní zařízení se bude třeba zaměřit více na vertikální obsah. Pokud přizpůsobíte svůj obsah vertikálnímu zobrazování, bude to pro vás výhra.

Nejlepší, co v tomto případě můžete udělat, je nastavit si svůj web tak, aby byl mobile-friendly. A jak jsme již zmínili, je vhodné tvořit obsah tak, aby byl vertikálně orientovaný. Tedy nejen fotografie a obrázky, ale i videa.

Myslete vertikálně

Video jako stále oblíbenější nástroj na propagaci značky

Zdá se, že popularita videí je stále větší, a tak vzniká nový standard pro propagaci značek. Od vzniku YouTube až po Instagramový kanál IGTV se platformy sociálních médií stále více zajímají o videoobsah. Jak se na to připravit?

Věděli jste, že až 85  % všech videí na Facebooku se přehrává bez zvuku? Co to pro vás znamená? Nezapomínejte na titulky. Přizpůsobte se co nejvíce vašim zákazníkům. Pokud sledují videa bez zvuku, musíte jim to podstatné přinést formou obrazu.

Dalším zajímavým faktem je, že více než polovina uživatelů, kteří se na vaše video dívají už tři sekundy, ho budou sledovat alespoň 10 sekund. A přitom až 70 % vertikálních videí není delších než 15 sekund. Pokud tedy chcete zaujmout publikum co nejvíce, je vhodné říci mu to v krátkém videu, které bude mít přibližně 15 až 30 sekund.

TIP: Video marketing je pro mnoho značek stále atraktivnější a pro uživatele také. Kdo ví, zda léty videa neovládnou celý svět sociálních sítí. Právě proto je vhodné zaměřit se na krátká videa s titulky, které jsou pro uživatele atraktivní.

Nezapomínejte také na živé vysílání a využívání GIF, které jsou dalším velkým trendem a k dispozici je máte na mnoha platformách. Přiblížit se k zákazníkům nebylo nikdy snadnější než právě teď. Letos v sociálních sítích bude trendem zejména forma videí a živých vysílání.

AR (Augmented reality) se dostává do popředí

Sociální média a AR se za poslední roky sblížili natolik, že je jen otázkou času, dokud toho na kanálech nebude víc. Mnohé značky už nyní využívají AR na to, aby usnadnily zákazníkům výběr přes internet. Rozšířená realita je výborným způsobem, jak zviditelnit značku, a to zábavnou formou. Co takhle vyzkoušet si na sobě produkty ještě před samotnou koupí přes internet?

Facebook ve snaze ovládnout oblast AR do toho investuje ve velké míře, protože ví, jaký potenciál tato investice s sebou nese. Internetové obchody se tak stanou atraktivnější a díky tomu přímo přes reklamu budete moci díky rozšířené realitě produkt vyzkoušet a následně si ho koupit.

AR (Augmented reality) se dostává do popředí

Zapomeňte na kvantitu, soustřeďte se na kvalitu

Jelikož dnes už jsou reklamy na každém rohu a lidi to od reklamních postů odrazuje, je mimořádně důležité, abyste si získali jejich zájem. Musíte být proto ochotni vynaložit dostatečnou snahu na to, abyste své potenciální zákazníky zaujali a vytvořili poutavý obsah.

TIP: Základem vlivu značek je, že jsou kreativní a mají svůj účel. Méně obsahu, ale zato promyšleného a dobře rozmístěného je mnohem více, než reklama na každém rohu, na kterou se i tak nikdo nepodívá. Dnes už nestačí mít jen reklamu. Musíte zaujmout a inspirovat.

Trefné cílení na základě person

Každý chce dosahovat co nejlepších výsledků. Proto je důležité zaměřit se na persony a jejich využití. Správné cílení dokáže divy. O personách už jistě víte, ale v kurzu je nyní hyper-cílení na konkrétní persony a přizpůsobení reklam přesně na ně.

Asi každá platforma sociálních médií nabízí při placené reklamě určité filtrování publika. Základem je geografické cílení, ale můžete jít i mnohem dál. Pokud máte určené persony, dokážete reklamu cílit přesně na konkrétní publikum a máte tak mnohem vyšší šanci úspěchu.

TIP: Tento rok se bude nést v hyper-cílené personalizaci, abyste oslovili vaše klienty. Cílení reklam a remarketing se dostává do popředí a díky výborným výsledkům si ho oblíbilo již mnoho značek. I vám se už jistě nejednou stalo, že jste někde nakoupili nebo si  jen prohlédli určitý produkt a později se vám zobrazil v reklamě. Hyper-cílení v praxi.

Trefné cílení na základě person

Pomozte si s influencery

Jak jste si mohli všimnout, na světě jsou tisíce hvězd Instagramu, YouTube či Twitteru. Nejen ve světě, ale i na Slovensku máme desítky influencerů, jejichž sledují tisíce až statisíce lidí. Každý jejich příspěvek tak vidí i vaši potenciální klienti.

TIP: Tyto hvězdičky ovlivňují sociální sítě stále více, a proto i cena za jejich služby roste. Při hledání vhodného influencera se proto zkuste zaměřit nikoli na počet jeho odběratelů, ale na jeho zájmy.

Tito lidé ho sledují kvůli tomu, že mají zájem o to, co říká. Nepotřebujete tedy ani tak obrovský počet odběratelů, jako ty, kteří mají opravdu vážný zájem o jeho tvorbu. A v tom je rozdíl. Navíc „menší hvězdičky“ ve světě, ale větší ve svém oboru mají pro vás větší význam a působí důvěryhodněji.

Pomozte si s influencery

Tento rok se nese ve znamení budování vztahů se zákazníky

Marketing sociálních médií se v tomto roce zaměřuje zejména na budování vztahů značek se zákazníky. Přitom je ale důležitá i návratnost investic. Pokud chcete vyniknout ve světě ochrany osobních údajů, nových technologií a neustále se vyvíjejících platforem, zaměřte se na následující kroky:

  • Zaměřte se na to, abyste pochopili své publikum.
  • Budujte si u svých zákazníků důvěru a buďte jim co nejblíže.
  • Věnujte čas marketingové strategií sociálních sítí.
  • Analyzujte, které kanály jsou pro vás vhodné a následně se zaměřte na ty, co fungují.

Vývoj sociálních sítí nezastavíme, ale můžeme se mu přizpůsobit. Kterému trendu v sociálních sítích se plánujete věnovat nejvíce?

Foto: Pixabay

Konzultace

Rezervujte si marketingovou konzultaci s naším specialistou.

Více k přezkoumání

Jak vytvořit úspěšnou reklamu na YouTube?

Jak vytvořit úspěšnou reklamu na YouTube?

Hledáte způsoby, jak dostat vaši značku do povědomí lidí, případně získat více konverzí? Za pozornost rozhodně stojí reklama na YouTube. Ta přináší široké možnosti a